Välkommen till en kväll med fotboll och nätverkande

VM i Qatar och efterspelet kring sportswashing och styrelsens ansvar kring sponsring!
Spelföreningen och SK Styrelsebalans har som gemensamt mål att utveckla ett värdeskapande
styrelsearbete. Vi har också intresse för mångfald och jämställdhet för att få till en förändring. Vi vill visa
upp goda exempel, från idrottsvärlden till näringslivet. Fotbolls VM i Qatar är omtvistat. Hur kan ett land köpa ett världsmästerskap och ett deltagande i VM? Här har begreppet sportswashing fått en innebörd. Finns sportswashing i Sverige – hur ser den i så fall ut? Hur kan företagets sponsringsstrategi påverka mer jämställt? Sponsrar man hela klubben eller bara herrlaget?

Hur kan idrott och näringsliv tillsammans bli en viktig del av mångfald och jämställdhet? Vilket ansvar har företagets styrelse och föreningen styrelse för förändringen?

VÄLKOMMEN TILL EN KVÄLL MED INSPIRATION, FOTBOLL OCH NÄTVERKANDE:
Att få möjligheten att tacka nej till QatarCaroline Jönsson, FIFPRO, VM medaljör i
fotboll

Strategiska tankar kring hållbar sponsringIngemar Queckfeldt, Head of
sponsorship Eleda Group
. Eleda Group är en expansiv koncern med fokus på anläggnings-,
entreprenad- och servicetjänster inom infrastruktur
Strategiska beslut i styrelsen för ökad mångfaldKatarina Matson, VD på Let’s Tango
AB (tidigare Senior Expert Culture & Diversity Volvo Cars)

Panelsamtal kring; Sportswashing och hållbar sponsring
Panelsamtal leds av moderator Karina Lindgren, SK Styrelsebalans

Enklare förtäring bjuds i samband med föreläsningen och panelsamtalet Vi minglar och tittar sedan
gemensamt på VM matchen England-Wales. Vid matchen kan man köpa en öl till självkostnadspris.

Pris: 395 kr (inkl moms), anmälan är bindande med ett begränsat antal platser.
Tid: kl 18.00-19.30, match England-Wales kl 20.00
Plats: WTC, Mässansgata 10, vån 7, Göteborg
Anmälan: info@sakrakvinnor.se
Vi ses på World Trade Center, Mässansgata 10, vån 7!

Välkommen
Säkra Kvinnor Styrelsebalans och Spelarföreningen