Välkommen till spelarföreningen

Spelarföreningen är de professionella fotbollsspelarnas egen förening som sedan bildandet 1975 har till huvudsyfte att skydda spelarna och deras intressen i en fotbollsvärld som ständigt förändras. Med hög kunskap om den svenska och internationella fotbollsmarknaden kan Spelarföreningen hjälpa dig med allt från avtal och försäkringsplanering till pensio­ner, välmående och din nästa karriär.

Är du redan medlem och vill ta del av dina erbjudanden eller ändra kontaktuppgifter kan du logga in via Svenska lag nedan.

Registrera dig nedan

Allsvenskan & Superettan

Damallsvenskan & Elitettan

Övriga spelare

Akademispelare

Vad ingår i medlemskapet

Förmåner inkluderat

Som medlem med lön över 19 000 kronor per månad ingår en hemförsäkring i din medlemsavgift. Har du lägre lön finns möjligheten att köpa till försäkringen till en förmånlig kostnad. Vi samarbetsavtalet med Unionen inkluderas även inkomstförsäkringen som kompletterar din a-kassa vid arbetslöshet, läs gärna mer om det nedan.

Du får bland annat

Karriärstöd

Att vara fotbollsspelare innebär i jämförelse med många andra yrken en relativt kort karriär, det betyder att samtliga fotbollsspelare någon gång behöver göra ett karriärbyte och i flera fall även arbeta eller studera under sin fotbollskarriär. Yrket som elitfotbollsspelare innebär också att du är en offentlig person som har stress och press som din vardag. Som medlem har du därför tillgång till professionell guidning och hjälp kring vad som händer utanför fotbollen.

Utveckling

Att hitta en balans i livet kan vara tufft i perioder.
Att prata med någon professionell och sakkunnig kan vara viktigt för att ta sig vidare och hitta verktyg för att hantera när det känns tungt och jobbigt.

Som spelare verkar man ofta i samma roll och bransch över en längre tid livet, vilket gör att många starkt identifierar sig med fotbollen. En viktig aspekt att kunna ta sig vidare i livet även när karriären är över är att hitta sin identitet i något annat.

Rådgivning

Det finns mycket runt omkring din fotboll som kan vara svåra att ha koll på. Som medlem i Spelarföreningen får du direkt tillgång hjälp och stöd när det gäller din anställning som fotbollsspelare, dina avtal, det sociala skyddet, dina försäkringar och att få fri hjälp med juridiken runt omkring. Spelarföreningen är med dig hela vägen!

Alla Unionens förmåner

Med Sveriges största fackförbund i ryggen möjliggör ditt medlemskap hos Spelarföreningen att du även tar del av Unionens medlemsförmåner. Det innefattar även inkomstförsäkringen som täcker lön utöver a-kassan. Läs gärna mer om förmånerna på Unionens hemsida.

Unionens förmåner

Vad kostar ett medlemskap?

Hur blir jag medlem?

Allsvenskan & Superettan