Välkommen till gemenskapen

Spelarföreningen är de professionella fotbollsspelarnas egen förening som sedan bildandet 1975 har till huvudsyfte att skydda spelarna och deras intressen i en fotbollsvärld som ständigt förändras. Med hög kunskap om den svenska och internationella fotbollsmarknaden kan Spelarföreningen hjälpa dig med allt från avtal och försäkringsplanering till pensio­ner och din nästa karriär.

Är du redan medlem och vill ta del av dina erbjudanden eller ändra kontaktuppgifter kan du logga in via Svenska lag nedan.

Vad ingår i medlemskapet?

Karriärstöd

Att vara fotbollsspelare innebär i jämförelse med många andra yrken en relativt kort karriär, det betyder att samtliga fotbollsspelare någon gång behöver göra ett karriärbyte och i flera fall även arbeta eller studera under sin fotbollskarriär. Yrket som elitfotbollsspelare innebär också att du är en offentlig person som har stress och press som din vardag. Som medlem har du därför tillgång till professionell guidning och hjälp kring vad som händer utanför fotbollen.

Utveckling

Att hitta en balans i livet kan vara tufft i perioder.
Att prata med någon professionell och sakkunnig kan vara viktigt för att ta sig vidare och hitta verktyg för att hantera när det känns tungt och jobbigt.

Som spelare verkar man ofta i samma roll och bransch över en längre tid livet, vilket gör att många starkt identifierar sig med fotbollen. En viktig aspekt att kunna ta sig vidare i livet även när karriären är över är att hitta sin identitet i något annat.

Rådgivning

Det finns mycket runt omkring din fotboll som kan vara svåra att ha koll på. Som medlem i Spelarföreningen får du direkt tillgång hjälp och stöd när det gäller din anställning som fotbollsspelare, dina avtal, det sociala skyddet, dina försäkringar och juridiken runt omkring. Spelarföreningen är med dig hela vägen!

Vi hjälper dig med

Vad kostar ett medlemskap?

Allsvenskan & Superettan

Kr 50 - 133 Månad
  • För spelare med lön under 19.000 kr/år: 600 kr/år eller 50 kr/mån.

För spelare med lön över 19.000 kr/mån: 1600 kr/år eller 133 kr/mån.

• Hemförsäkring ingår för den högre avgiften

Damallsvenskan & Elitettan

Kr 50 Månad
  • 50kr/mån eller 600 kr/år

• Lägg till hemförsäkring för 1000 kr/år

Utlandsproffs & övriga aktiva

Kr 50 Månad
  • 50 kr/mån eller 600 kr/år

Passiv eller före detta spelare

Kr 350 år
  • Exempeltext

Hur blir jag medlem?

Fyll i formuläret

Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan. Kontrollera dina uppgifter och att summan du ska betala in stämmer.

Välj betalsätt

Välj vilket betalsätt du vill göra inbetalningen med. Du kan välja Swish, banköverföring och faktura. Om du vill ha autogiro och betala per månad väljer du faktura vid registrering och följer dessa steg för att anmäla autogiro

Få din bekräftelse

Ett mail skickas med en bekräftelse på din registrering.