Nytt år – Nya Styrelsemedlemmar

Under tisdagskvällen höll Spelarföreningen årsmöte för 2024 i Malmö med möjligheten att vara med och även digitalt. Årsmötet var utan invändningar och stämman kunde rösta i enlighet med valberedningens förslag. Spelarföreningen välkomnar tre nya aktiva spelare in i styrelsen.

Anton Tinnerholm, Malmö FF blev invald till ny ledamot för Allsvenskan. Julia Roddar, Hammarby Fotboll och Ina Vårhus, Djurgårdens IF blev båda invalda som nya ledamöter i Damallsvenskan.

Styrelsen för Spelarföreningen under 2024 ser ut som följer:

Anders Jemail, Caroline Jönsson, Emil Salomonsson, Anton Tinnerholm, Magdalena Eriksson, Julia Roddar, Ina Vårhus, Malte Påhlsson, Elin Landström och Henrik Larsson.

Årsstämman röstade även igenom styrelsens förslag om ny valberedning bestående av Andreas Landgren, Marcus Hansson och Maja Krantz.

Spelarföreningen ser fram emot ett gott styrelsearbete för spelarnas bästa framöver och tackar samtidigt avgående styrelsemedlemmar och valberedning för ert engagemang under året.

Ett speciellt tack till Mia Carlsson, Emma Berglund, Maja Krantz och Andreas Landgren för ett väldigt värdefullt arbete för spelarnas villkor under många år.