Foto: Petter Arvidson/ BILDBYRÅN

Nytillskott i Spelarföreningens styrelse

Den 10 maj höll Spelarföreningen sin årsstämma i RF/SISUS lokaler i Malmö och vi välkomnar ny kraft in i styrelsen i form av Emma Berglund, Emil Salomonsson och Malte Pålsson.

Spelarföreningen vill först och främst passa på att tacka styrelsen för arbetet som genomförts under året.

– Ett speciellt tack till er som lämnat styrelsen, Erik Israelsson, Fanny Hjelm och Jiloan Hamad. Samtidigt vill vi hälsa nya ledamöter i form av Emil Salomonsson, Emma Berglund och Malte Påhlsson välkomna, säger Magnus Erlingmark Generalsekreterare

– Jag brinner för att se utvecklingen i Damallsvenskan genom att kunna kämpa för förutsättningarna både för individen och för klubbarna, säger FC Rosengårds Emma Berglund.

Malte Påhlsson Halmstads BK: – Spelarföreningen har alltid varit till för spelarna och därför känns det extra roligt att som aktiv själv bli invald i styrelsen. Spelarföreningen har tidigare hjälpt mig med karriärstöd, just nu pluggar jag ekonomi vid sidan av fotbollen och det är tack vare spelarföreningens arbete som jag hittade till studierna. Jag tackar för förtroendet och jag ser framemot de utmaningar och möjligheter som vi står inför i framtiden.

– Det är en ära och det ska bli kul. Jag brinner starkt för svensk fotboll och att alla ska ha samma förutsättningar för att utöva elitfotboll. Jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet och att jobba hårt för våra spelare runtom i landet, säger Emil Salomonsson.

Ett händelserikt år ligger bakom oss och nu är vi alla laddade för att även framåt jobba hårt för den fortsätta utvecklingen av svensk fotboll.

Se hela styrelsen för 23/24 här