Spelarföreningens Styrelse 2022

Efter ett bra engagemang på årsmötet har en ny styrelse valts för verksamhetsåret 2022. Spelarföreningen är spelarnas föreningen och därför består styrelsen enligt stadgarna alltid av en majoritet aktiva fotbollsspelare för att säkerställa att Spelarföreningen alltid arbetar med de frågor som är viktiga här och nu.

Efter måndagens digitala årsmöte valde mötet enligt valberedningens linje och mångårig ordförande Anders Jemail valdes om på ytterligare ett år samtidigt som vi hälsar Magdalena Eriksson välkommen som ledamot för damlandslaget. Vi hälsar även Mia Carlsson och Fanny Hjelm välkomna som nya ledamöter för Damallsvenskan. Till ny ledamot i Superettan valdes Jiloan Hamad, ett varmt välkomnande även till honom.

Ett extra omnämnande och tack för ett bra samarbete till våra avgående styrelsemedlemmar David Lidholm, Sif Atladottir, Eric Björkander, Caroline Seger och Emelie Lundberg.

Spelarföreningens styrelse under 2022 ser ut som följer:

Anders Jemail – Ordförande

Caroline Jönsson – Vice ordförande