Spelarföreningen anställer Player Development Manager (PDM)

Efter en rekryteringsprocess står det klart att Spelarföreningen anställer Peter Martinsson till den nya tjänsten som Player Development Manager.

Peter jobbar idag som Dual Career Coordinator på Malmö Högskola med ansvar för idrottare som studerar inom ramen för Riksidrottsuniversitetet (RIU).

-Vi är jätteglada att kunna presentera Peter som kommer att vara ansvarig för vårt projekt ”Utbildning och Utveckling” med ansvar att förbereda våra spelare och medlemmar inför sin nästa karriär. Vi vet att det är en svår karriärväxling som våra medlemmar står inför som kan leda till mycket oro och ibland också mental ohälsa, säger Magnus Erlingmark, Generalsekreterare för Spelarföreningen

I rollen som PDM kommer Peter att stötta spelarna genom att ge dom verktyg och vägledning för att nå sin fulla potential på och utanför fotbollsplanen för att kunna möta de behov som finns bland elitspelarna. Fokus läggs främst på karriärövergångar, välmående, utbildning och betydelsen av det egna varumärket. Peter kommer att starta sin tjänst hos Spelarföreningen den 2 september 2019.