Medlemskap Superettan

Ditt medlemskap innefattar automatiskt ett medlemskap i fackförbundet Unionen och avgiften faktureras av Unionen månadsvis beroende på lön enligt tabell. Tjänar du över 19000 kr/mån ingår en hemförsäkring i ditt medlemskap i annat fall kan du självklart köpa till hemförsäkringen separat.

Medlemsförmåner

Vad kostar medlemskapet?

Glöm inte A-kassan

A-kassan är en grund för ekonomiskt skydd vid arbetslöshet. Utan a-kassa kan du inte ta del av exempelvis inkomstförsäkring från medlemskapet i Unionen/Spelarföreningen. Du har alltså inget skydd om du skulle stå utan avtal. För att ha rätt till full ersättning måste du ha varit medlem i A-kassa och Unionen/Spelarföreningen i 12 månader. A-kassan anmäler du dig till på egen hand med bank id här.

Har du inkomster vid sidan av fotbollen genom exempelvis annat arbete eller eget bolag gäller särskilda bestämmelser för rätt till ersättning. Prata i sådant fall med oss eller A-kassan om detta för att reda ut din situation.