Medlemskap Ettanfotboll

Att allt fler spelare inom svensk fotboll blir professionella och kan ha fotbollen som sin huvudsysselsättning är positivt. Det medför dock att behovet av ekonomiskt skydd i olika situationer ökar, tillsammans med behovet av stöd och hjälp i avtalsfrågor samt förberedelser för livet efter eller bredvid fotbollen.

Som fotbollsspelare i Ettanfotboll ger medlemskapet ett antal förmåner. Är du heltidsprofessionell fotbollsspelare får du mer än gärna kontakta oss för ett upplägg som ger dig ett än mer heltäckande ekonomiskt skydd vid exempelvis arbetslöshet.

Medlemsförmåner

Vad kostar medlemskapet?

Kostnad för medlemskap i Spelarföreningen för spelare i Ettanfotboll är 500 kr/år. Vill du välja till hemförsäkring betalar du totalt 1500kr/år.

Glöm inte A-kassan

A-kassan är en grund för ekonomiskt skydd vid arbetslöshet. Utan A-kassa har du har alltså inget skydd om du skulle stå utan avtal. För att ha rätt till full ersättning måste du ha varit medlem i A-kassa. A-kassan anmäler du dig till på egen hand med bank id här.

Har du inkomster vid sidan av fotbollen genom exempelvis annat arbete eller eget bolag gäller särskilda bestämmelser för rätt till ersättning. Prata i sådant fall med oss eller A-kassan om detta för att reda ut din situation.