Hur blir jag medlem?

• Du blir enkelt medlem på knappen nedan. Fyll i dina uppgifter och anpassa ditt medlemskap efter dina behov. Läs gärna igenom informationen innan du registrerar dig.

Vad kostar det att vara medlem i Spelarföreningen?

Allsvenskan & Superettan

• Spelare med lön över 19 000 kr/mån – 1600 kr/år eller 133 kr/månad. (Hemförsäkring ingår)
  • Spelare med lön under 19 000 kr/mån – 600 kr/år eller 50 kr/månad.

Damallsvenskan & Elitettan

• 600 kr/år eller 50 kr/månad.
  • Att köpa till hemförsäkring kostar 1 000 kr/år, läs lite om Hemförsäkringen HÄR eller kontakta oss för mer information.

Utlandsproffs & Övriga aktiva

• 600 kr/år eller 50 kr/månad.

Passiv medlem/före detta spelare

• 350 kr/år.

Köp till hemförsäkring för 1000 kr/år eller 83kr/månad

Du sparar med största sannolikhet in hela medlemsavgiften och mer genom att ha hemförsäkring via Spelarföreningen.  Läs mer om hemförsäkringen HÄR eller kontakta oss för mer information.

Glöm inte A-kassan!

Om du blir arbetslös och är med i en svensk a-kassa kan du få arbetslöshets­ersättning, men aldrig mer än 80 % av ersättningstaket på 33 000 kr/mån. Det blir ungefär 18 600 kronor efter skatt. Allt du tjänar över 33 000 kronor är pengar som a-kassan inte ersätter – men om du dessutom är medlem i Unionen kan du få ett extra tillskott genom inkomstförsäkringen. En grundförutsättning för att kunna ta del av inkomstförsäkringen som ingår i Unionen medlemskapet är alltså att du är anmäld till a-kassan. Du anmäler dig till a-kassan här!

Hos Unionen ingår en inkomstförsäkring som täcker 80% av lön upp till 60 000 kr/månad om du tjänar över a-kassans maxtak. Vill du täcka högre löner finns extra inkomstförsäkring att köpa till. Läs mer hos Unionen. Du kan bli medlem i Unionen här!