Hur blir jag medlem?

• Du blir enkelt medlem på knappen nedan. Fyll i dina uppgifter och anpassa ditt medlemskap efter dina behov. Läs gärna igenom informationen innan du registrerar dig.

Vad kostar det att vara medlem i Spelarföreningen?

Allsvenskan & Superettan

• Spelare med lön över 19 000 kr/mån – 1600 kr/år eller 133 kr/månad. (Hemförsäkring ingår)
  • Spelare med lön under 19 000 kr/mån – 600 kr/år eller 50 kr/månad.

Damallsvenskan & Elitettan

• 600 kr/år eller 50 kr/månad.
  • Att köpa till hemförsäkring kostar 1 000 kr/år, läs lite om Hemförsäkringen HÄR eller kontakta oss för mer information.

Utlandsproffs & Övriga aktiva

• 600 kr/år eller 50 kr/månad.

Passiv medlem/före detta spelare

• 350 kr/år.

Köp till hemförsäkring för 1000 kr/år eller 83kr/månad

Du sparar med största sannolikhet in hela medlemsavgiften och mer genom att ha hemförsäkring via Spelarföreningen.  Läs mer om hemförsäkringen HÄR eller kontakta oss för mer information.

Inbetalning sker genom att Swisha till 1230867317 eller till BG: 835-4250. Märk din inbetalning med namn och personnummer.

Glöm inte A-kassan!

Om du blir arbetslös och är med i en svensk a-kassa kan du få arbetslöshets­ersättning, men aldrig mer än 80 % av ersättningstaket på 33 000 kr/mån. Det blir ungefär 18 600 kronor efter skatt. Allt du tjänar över 33 000 kronor är pengar som a-kassan inte ersätter – men om du dessutom är medlem i Unionen kan du få ett extra tillskott genom inkomstförsäkringen. En grundförutsättning för att kunna ta del av inkomstförsäkringen som ingår i Unionen medlemskapet är alltså att du är anmäld till a-kassan. Du anmäler dig till a-kassan här!

Hos Unionen ingår en inkomstförsäkring som täcker 80% av lön upp till 60 000 kr/månad om du tjänar över a-kassans maxtak. Vill du täcka högre löner finns extra inkomstförsäkring att köpa till. Läs mer hos Unionen. Du kan även välja till ett Unionenmedlemskap när du registrerar dig hos Spelarföreningen. Betalning sker då månadsvis via Unionens fakturering.