Videoprofile

Tjänsten som har fått spelare som Karim Benzema, Eden Hazard och Ya Ya Toure att vässa sina tekniska och taktiska egenskaper.

Spelarföreningen kan i sammarbete med Videoprofile erbjuda dessa två exklusiva erbjudanden till våra medlemmar.

Kort om Videoprofile

Videoprofile är ett franskt företag som har exsisterat i 6 år och är som störst och starkast i Frankrike & Belgien. Videoprofile jobbar främst med att tillhandahålla videotjänster till fotbollsklubbar, förbund, agenter och sist men inte minst spelare.

Videoprofile sammarbetar med över 70 klubbar och bland dessa återfinns Franska klubbar som Paris SG, Montpellier (regerande franska mästare) och Lille. Videoprofile har även internationella klubbar som Arsenal, Liverpool, Real Madrid, Fulham, Benfica, Fiorentina samt många fler.

Videoprofile har hjälpt över 300 spelare bland dessa återfinns framstående stjärnor som Eden Hazard, Karim Benzema, Michel Bastos, Cabaye, Yaya Yaya Touré, Giroud och Abidal.

Vad Videoprofile gör för Fotbollsspelare

A) Tjänsten Video Match

Den kanske överlag viktigaste tjänsten är att vi efter varje match tillhandahåller spelarna med en video analys av deras prestation. Detta görs med hjälp av våra analytiker i Frankrike (förre detta elitfotbollsspelare). Där vi efter varje ligaomgång analyser spelarnas prestation och klipper ner en 90min match till de sekvenser där spelaren ifråga har varit involverad vilket oftast slutar på 12-15min.

Det här gör att en spelare som Eden Hazard eller Benzema kan analysera sin prestation utifrån alla aktioner där han har varit involverad på plan. Så att han kan vässa och slipa på sina beslut, sitt rörelsemönster och sin teknik. Detta görs efter varje liga omgång och är oftast spelaren tillhanda 2-3 dagar efter match.

B) Tillgång till Videoprofile Videocatalogue

Videoprofile tillhandahåller klubblagsmatcher och landskamper från över 100 länder världen över. Som spelare kan du komma åt dina matcher så väl som dina motståndares matcher med hjälp av ett par klick. Från att ha loggat in på ditt konto så kan du på under minuten ha en match igång där du analyserar motståndarlaget vilket kan göras hemma i soffan utifrån din TV, Ipad eller laptop. Det här är bra i synnerhet om du som exempelvis vänsterback vill lära dig rörelsemönstret på motståndaranas högerytter speciellt om det kan röra sig om en Europeisk kvalomgång där kunskapen om motståndaren oftast kan vara begränsad.

C) Tillgång till Videoprofile Network

Som medlem i Videoprofile får du tillgång till Videoprofiles intranät som idag redan innehar kring 300 spelare, över 120 klubbar, 80 agenter/agenturer och 10 landslag. Intranätet fungerar som ett exklusivt socialt nätverk inom fotbollsbranschen. Som Spelarekan du lätt ta kontakt med andra kollegor i branschen (för att exempelvis höra dig för om en viss klubb), agenter, sportchefer eller tränare. Med personliga konton blir det lätt att lägga till/ta bort människor från sitt personliga nätverk.

D) Tjänsten Video CV

Ett Video CV innebär våra analytiker tar dina 3-4 bästa matcher under säsongen och väljer ut dina bästa moment ur dessa och sätter ihop det till en film på 15-20min. Väldigt bra för att marknadsföra sig med både inom det interna intranätet och externt.

Du får även möjligheten här att dela alla dina videos (matcher samt analyser) med andra på nätverket samt att även skicka dessa utan extra kostnad till personer i ditt privata nätverk, vilket kan vara ett perfekt sätt att marknadsföra dig själv, eller bara dela med dig av din senaste prestation till nära och kära när du spelar utomlands (i en liga som inte sänds i Sverige).

Vad Spelaföreningen och Videoprofile kan erbjuda dig:

I-Foot Player Gold (Gäller endast Allsvenskan)

Pröva på paket i 4 månader

• Video match analys för Allsvenskans sista 10 omgångar
  • Tillgång till alla nationer i Skandinavien från Video Catalouge same möjligheten att välja till 3 valfria (exempel Holland, England och Italien)
  • Tillgång till hela Videoprofiles Nätverk
  • Möjligheten att förlänga med 12månader vid avtalets slut till samma förmånliga termer

Nu för endast 2100SEK/Månaden (250€).

Ordinarie pris 350€ /månaden

I-Foot Standard

Bindningstid 12månader

• Tillgång Till Sveriges Video Catalouge plus en valfri extra nation
  • Tillgång Till hela Videoprofiles Nätverk
  • *Bonus* Ett Video CV till ett värde av 300€.

Exklusivt nu endast för 850SEK i månaden (99€)

Ordinarie pris 180€/månanden

* Dessa Erbjudanden erbjuds i begränsad upplaga och enbart till anslutna medlemmar i Spelaföreningen.

Vänligen kontakta Videoprofiles Skandinavienrepresentant för mer information om tjänsten:

Pontus Maltborg

073 980 81 86