#GameChangers

Ett globalt initiativ för ett mer hållbart system för alla aktörer inom fotbollen.

FIFPro representerar över 65 000 professionella fotbollsspelare. Nu lanseras kampanjen #GameChangers – ett initiativ som är framtaget för att lyfta dialogen, samt skapa en ny, bättre och mer hållbar framtid för klubbar, spelare, förbund och supportrar.

– I svensk fotboll har vi system och regelverk som tillvaratar spelarnas intressen på ett bra sätt även om vi ibland upplever en del problem. Man behöver inte gå särskilt långt inom Europa för att hitta stora problem med system och regelverk som inte fungerar. Därför stöttar Spelarföreningen kampanjen #GameChangers och hoppas på ändringar som skall göra vardagen tryggare för spelarna och bidrar till en bättre fungerande fotbollsvärld, säger Magnus Erlingmark, generalsekreterare på Spelarföreningen.

Lanseringen av #GameChangers är ett resultat av grundliga analyser av hur fotbollsvärlden fungerar idag och bristerna hur man hanterar dessa problem.

#GameChangers önskar att bistå spelare, klubbar, supportrar och andra intressenter för att skapa en mer hållbar idrott för alla involverade.

Se pressmeddelande här.

Kontakt FIFPro:

Andrew Orsatti

Om FIFPro

FIFPro är den internationella spelarorganisationen för professionella fotbollsspelare. Över 65 000 spelare från hela världen är organiserade under FIFPro. 58 nationella Spelarorganisationer är medlemmar i FIFPro.

Kontakt SFS:

Magnus Erlingmark, magnus@spelarforeningen.com

Om SFS

SFS (Spelarföreningen Fotboll i Sverige) organiserar 600 medlemmar och har ett samverkansavtal med Unionen.