ANG ARTIKEL I SVTTEXT OM ÅFF!

Vi vill passa på att komplettera den artikel som finns på svt-text under förra veckan. Där stod i princip att Spelarföreningen och Gert Persson jämförde inkilningarna i Åtvidabergs FF med Lundsberg. Detta är total missuppfattning då svt-text enbart valde att publicera lösryckta delar av vad som sades. Den jämförelse med Lundsberg som skrevs om i artikeln var något som journalisten la i munnen på Gert Persson och där Gert sa att det som skedde på Lundsberg var vansinne utan att dra några paralleller.

Spelarföreningens personal hade inte läst artikeln som varit publicerad i diverse kvällstidningar och inte heller pratat med någon representant för Åtvidaberg. Det som kommenterades var om vi i Spelarföreningen någon gång har blivit kontaktad av enskilda medlemmar för att de känt sig illa behandlade i samband med inkilningar. På detta svarade vi att vi aldrig blivit kontaktade i detta ärende.

Vi vet att det förekommer och har förekommit inkilningar i många lag och meningen med dessa är att de skall vara en kul grej som skall vara positiv för laget i form av teambuilding mm. Självklart så skall spelare inte känna sig kränkta i samband med dessa aktiviteter?